SPL Transducer

4399,00 PLN
Model: 1184
Realizacja zamówienia: 3 dni
Producent: SPL
   
 

SPL Transducer to analogowy emulator wzmacniacza gitarowego i mikrofonu, opracowany przy ścisłej współpracy z niemieckimi specjalistami od wzmacniaczy gitarowych z firmy Tonehunter.
W studio i na scenie Transducer zastępuje wzmacniacz gitarowy i mikrofony, co pozwala zaoszczędzić czas i siły podczas podłączania sprzętu.
Dodatkowo Transducer oferuje znacznie większą elastyczność i różnorodność brzmieniową niż konfiguracja jednego wzmacniacza i mikrofonu, gdyż oferuje różne symulacje i oddaje charakterystykę zróżnicowanych konfiguracji (jak na przykład zależność brzmienia od poziomu dźwięku na wzmacniaczu czy odległość mikrofonu)

Główne zalety

  • Autentyczne brzmienia i reakcja w czasie rzeczywistym - w przeciwieństwie do symulacji cyfrowych, gdzie przetwarzanie sygnału powoduje latencję
  • Niezależność od poziomu dźwięku wzmacniacza gitarowego podczas sesji nagraniowych
  • Niezależność od akustyki pomieszczenia podczas nagrywania
  • Zapewnia sygnał o jakości studyjnej i w czasie rzeczywistym, bez przesłuchów z mikrofonu
  • Oszczędność miejsca i redukcja wagi sprzętu podczas transportu

 

Tonehunter i SPL

Transducer jest wspólnym dziełem SPL oraz producenta wzmacniaczy gitarowych, firmy Tonehunter. Urządzenie to zbiera w sobie lata doświadczeń na profesjonalnej scenie muzycznej, łącząc wyspecjalizowaną wiedzę gitarzystów z osiągnięciami firmy SPL w dziedzinie analogowych urządzeń studyjnych. Wspólne wysiłki dwóch firm przyczyniły się do opracowania unikalnej konstrukcji urządzenia Transducer, które ma szanse zrewolucjonizować metody pracy zarówno gitarzystów jak i realizatorów w studiach nagraniowych.

 

Cechy Transducera

Transducer zastępuje co najmniej 4 wzmacniacze gitarowe, 2 wysokiej jakości mikrofony wraz z przedwzmacniaczem i dobrą akustykę pomieszczenia a w każdym momencie moc może zostać podkręcona. Poza tym, użytkowanie Transducera jest bardzo intuicyjne i nie wymaga doświadczenia w mikrofonowaniu,

  • Transducer daje gitarzyście możliwość usłyszenia podczas sesji nagraniowej rzeczywistego dźwięku i na bieżąco regulowania go w miarę potrzeb.
  • W pełni analogowa konstrukcja dla najwyższej autentyczności brzmienia i wyjątkowej wygody grania z bezpośrednim, nieopóźnionym dźwiękiem.
  • Kluczowe podzespoły są starannie dobrane na podstawie ich wyjątkowych właściwości brzmieniowych. W przeciwieństwie do firm masowo produkujących sprzęt, inżynierowie z SPL wybierają najdrobniejsze elementy, takie jak wzmacniacze operacyjne, po dokładnym przesłuchaniu ich możliwości i odrzucają te, które nie spełniają ich wymagań brzmieniowych. Dotyczy to również najwyższej jakości kondensatorów oraz transformatorów High-Z produkowanych na zamówienie przez znaną niemiecką firmę Lehle.
  • Transducer zastępuje najważniejsze i najbardziej lubiane typy mikrofonów i wzmacniaczy, dzięki czemu pozwala oszczędzić pieniądze oraz miejsce w transporcie, w studio i na scenie
  • Przetwarzanie sygnału jest niezależne od jego poziomu, teraz można nagrywać gitarę w każdym miejscu, bez specjalnego przygotowania akustycznego i bez konieczności głośnego grania na wzmacniaczu
  • Transducer daję większą elastyczność i różnorodność brzmień niż jeden zestaw wzmacniacza i mikrofonu, potrafi emulować zarówno mikrofony dynamiczne jak i pojemnościowe
  • Można nawarstwić kilka ścieżek gitarowych aby uzyskać „tłustszy“ dźwięk, bez obawy o spłaszczanie dźwięku przez różnice fazy, jak ma to miejsce w przypadku symulacji cyfrowej
  • Moc 200 W: podobnie jak w przypadku wzmacniaczy gotarowych można włączyć autentyczny przester
  • Nagrany dźwięk jest niezależny od charakterystyki akustycznej pomieszczenia, nagrywasz zawsze to co chcesz
  • Sygnały nagrywane ze sceny są zawsze o jakości studyjnej i wolne od przesłuchu z innych źródeł dźwięku
  • Ponieważ głośne wzmacniacze gitarowe nie są już wymagane na scenie, nie ma problemów z odsłuchem dla gitarzysty i innych muzyków
  • Znaczna oszczędność czasu oraz większa efektywność i wygoda podczas ustawiania sprzętu, przygotowania i pracy z dźwiękiem.
  • Procedury podłączania i obsługi identyczne jak w przypadku zwyczajnego wzmacniacza i mikrofonu
  • Gitarzysta może teraz słyszeć na scenie dźwięk przepuszczony przez efekty
  • Dwa wyjścia liniowe z osobnym symetryzowaniem – Transducer pozwala na podłączenia FOH jak i na scenie.

 

Szcegóły panelu przedniego

 

Transducer

 

Speaker Action

Regulacja ta odpowiada za charakterystykę membrany wzmacniacza przy różnych poziomach dźwięku. Przy średnim ustawieniu wzmacniacza (Speaker Action między 0%-30%), dźwięk jest czysty, bez dodatkowych efektów. W miarę zwiększania poziomu, dochodzą dodatkowe przydźwięki powodowane przesterowaniem głośnika, słychać charakterystyczny „zgrzytający“ efekt distortion. Speaker Action symuluje ten efekt. Speaker Action jest, podobnie jak Miking Level i Output Gain, regulacją poziomu. Przekręcenie pokrętła w lewo spowoduje przepuszczenie głównie niskich poziomów, podobnie jak wzmacniacz gitarowy ustawiony na niski poziom. Jeżeli wymagane jest niskie ustawienie Speaker Action, należy je wyrównać odpowiednim podniesieniem poziomu Miking Level – dokładnie tak samo jak przy pracy ze standardowym wzmacniaczem i mikrofonem

Dioda Signal

Pokazuje obecność sygnału na wejściu Transducera. Włącza się przy poziomie -20dBu

Speaker Cabinet

Przełącznik ten posiada dwa tryby odpowiadające różnym rodzajom wzmacniaczy gotarowych – otwartym i zamkniętym.
„Open“ ma brzmienie bardziej otwarte, ostre i bezpośrednie, sygnał zawiera więcej transientów i mniej dynamizmu niż przy charakterystyce „Closed“, gdzie dźwięk jest naturalnie skompresowany i daje wrażenie ciśnienia wytworzonego w zamkniętej obudowie wzmacniacza, owocuje zatem mniejszą ilością detali i potężniejszym dźwiękiem.

Speaker Voicing

Pozwala wybrać brzmienie i charakterystykę ataku właściwą albo głośnikom alnico (Sparky) albo brytyjskim ceramicznym konstrukcjom (Mellow). Ustawienie „Sparky“ daje żywy, reagujący dźwięk z przydźwiękami, podczas gdy ustawnienie „Mellow“ brzmi cieplej i bardziej miękko.

Miking Level

Mikrofon odtwarza różny dźwięk na niskim i na wysokim poziomie. Regulacja Miking Level oddaje te różnice. Podwyższenie poziomu Miking Level powoduje wytworzenie większej kompresji i gęstszej obwiedni dźwięku. Buduje to efekt zwiększonej głośności.
Niższy poziom Miking Level owocuje bardziej wyrafinowanym dźwiękiem i jednocześnie o bogatszym górnym paśmie i zredukowanym paśmie średnim.

Microphone Selection

Przełącznik ten pozwala wybrać charakterystykę mikrofonu pojemnościowego lub dynamicznego. W zależności od wybranego wzmacniacza wpływa do znacznie na zmianę dźwięku.
Mikrofon pojemnościowy brzmi zazwyczaj bardziej otwarto i przejrzyście oraz mniej dynamicznie. Jest poza tym bezwzględny i uwypukla wszelkie błędy w mikrofonowaniu. Mikrofon dynamiczny brzmi mniej przejrzyście od pojemnościowego ale ma większe uderzenie. Jest mniej wrażliwy i wytrzymuje większe ciśnienie akustyczne.

Microphone Distance

Charakterystyka rozproszenia dźwięku ze wzmacniacza gitarowego zmienia się wraz ze zmianą odległości mikrofonu od głośnika, delikatne oddalenie mikrofonu dodaje więcej atmosfery. Za pomocą regulacji Microphone Distance możliwe jest symulowanie zróżnicowanych charakterystyk.
Bliskie ustawienie (Close) daje bardziej dźwięk bardziej bezpośredni i wybijający się z miksu. Ostry, szczegółowy i bogaty dźwięk jest idealny dla solistów. Natomiast dalsze ustawienie (Ambient) nadaje się świetnie do „ściany dźwięku“ – brzmieniowo jest mniej bezpośrednie, miększe ale z większym uderzeniem.

Output Gain i dioda Overload

Ta regulacja ustawia poziom wyjścia liniowego 1 i 2. Nie wpływa na poziom wyjścia Mic Output. Dioda LED zapala się przy poziomie 3dB zanim wewnętrzny przedwzmacniacz mikrofonowy zostanie przesterowany. W takim wypadku należy obniżyć poziom Output Gain aż dioda zgaśnie. Mic Level Output jest niezależne od regulacji Output Gain.

Poziomowanie Transducera

Należy pamiętać, że Transducer jest w stanie przetworzyć sygnał do 200W 8Ohm, dokładnie taki jak z tradycyjnego wzmacniacza gitarowego i w ten sam sposób może zostać przesterowany. Umiejętne regulowanie wszystkich parametrów wirtualnego wzmacniacza i mikrofonu pozwoli uzyskać żądaną barwę i poziom dźwięku.

 

Przykładowe konfiguracje

 

Konfiguracja 1: Nagrywanie

Transducer

Jest to najprostsza konfiguracja do zastosowania przy nagrywaniu. Wzmacniacz gitarowy podłączony jest normalnie do Transducera. W tej sytuacji można albo podłączyć wyjście liniowe do wejść liniowych w konsolecie, albo wyjście Mic Level Output podłączyć do przedwzmacniacza mikrofonowego. Oba wyjścia Line Output mogą być używane jednocześnie.

 

Konfiguracja 2: scena, bez głośnika gitarowego

Transducer

Jest to najprostsza konfiguracja do zastosowań przy żywych występach oraz wtedy kiedy na scenie powinno być cicho. Należy podłączyć wyjście ze wzmacniacza do Transducera. Gitarzysta otrzymuje sygnał odsłuchowy (dousznie lub za pośrednictwem monitorów) z wyjścia Line Output Transducera poprzez konsoletę. Końcówka mocy może zostać podłączona do wyjścia Line Output lub Mic Level Output.

 

Konfiguracja 3: scena, z wykorzystaniem głośnika gitarowego

Transducer

Jeżeli gitarzysta na scenie życzy sobie mieć na scenie swój głośnik gitarowy, sygnał do niego powinien zostać poprowadzony z wyjścia Speaker Thru w Transducerze. Sygnał jest obniżony o 8dB w celu wyrównania przesteru. Dwa wyjścia liniowe mogą być używane równocześnie do podłączenia na raz konsolety FOH i konsolety odsłuchowej.

 

Konfiguracja 4: scena, Transducer i głośnik gitarowy podłączone równolegle do wzmacniacza

Transducer

Jeżeli gitarzysta nie życzy sobie redukcji sygnału o 8 dB z wyjścia Speaker Thru, może podłączyć zarówno głośnik gitarowy jak i Transducer równolegle do dwóch wyjść na głośniki we wzmacniaczu gitarowym (jeżeli dany wzmacniacz na to pozwala)

 

Konfiguracja 5: scena, efekty stereo, ustawienie dry-wet-wet

Transducer

Na scenie znajduje się głośnik gitarowy (dźwięk czysty – dry) oraz dwa monitory (dźwięk z efektem – wet). Czysty dźwięk gitarowy prowadzony jest z wyjścia Speaker Thru w Transducerze. Do wyjścia Line Out podłączony jest procesor efektów. Do wyjścia z efektem z procesora (prawe/lewe) podłączamy, jeśli potrzeba, monitory aktywne. Gitarzysta otrzymuje na scenie prosty efekt stereofoniczny (ustawienie dry-wet-wet). Do drugiego Line Output Transducera można podłączyć na przykład końcówkę mocy.

 

Konfiguracja 6: na żywo, efekty stereo/ustawienie dry-wet-wet

Transducer

Dla trzech atywnych monitorów, bez wykorzystania głośnika gitarowego. Czysty sygnał gitarowy wychodzi z wyjścia Line Output 1 i jest prowadzony do aktywnego monitora. Wyjście Line Output 2 należy podłączyć do stereofonicznego procesora efektów a z niego parę wyjść stereo z efektem do aktywnych monitorów. Gitarzysta otrzymuje na scenie prosty efekt stereo dry-wet-wet.

 

Konfiguracja 7: scena, z wykorzystaniem końcówki mocy, efekty stereo/ustawienie dry-wet-wet

Transducer

Z wykorzystaniem głośnika gitarowego (dźwięk czysty) i dwóch aktywnych monitorów (dźwięk z efektem). Czysty sygnał gitarowy wyprowadzony jest z wyjścia Speaker Thru. Line Output 1 należy podłączyć do procesora efektów a każde z jego wyjść stereo do aktywnego monitora.
Gitarzysta otrzymuje na scenie efekt stereo w ustawieniu dry-wet-wet

 

Specyfikacja techniczna

 

Transducer

 

Wejście
Speaker Input: Jack ¼“
Impedancja: 8 Ohm
Maksymalna moc wejścia: 100W RMS, 200W Peak

Wyjścia
Speaker Thru: Jack ¼“
Pre Simulation Out: Jack ¼“
Impedancja 1kOhm

Mic Level Output
XLR, elektronicznie symetryzowane
Impedancja niesymetryczna: 600 Ohm
Impedancja symetryczna: 1,2 kOhm
Maksymalny poziom wyjściowy: +6 dBu
Stosunek Sygnał/Szum: -100 dBu (A ważone)

Line Output 1
XLR, elektronicznie symetryzowane
Impedancja niesymetryczna: 600 Ohm
Impedancja symetryczna: 1,2 kOhm
Maksymalny poziom wyjściowy: +21,5 dBu
Stosunek Sygnał/Szum: -94 dBu (A ważone)

Line Output 2
XLR i TRS ¼“, elektronicznie symetryzowane
Impedancja niesymetryczna: 600 Ohm
Impedancja symetryczna: 1,2 kOhm
Maksymalny poziom wyjściowy: +21,5 dBu
Stosunek Sygnał/Szum: -94 dBu (A ważone)

Zasilanie
Napięcie liniowe do wyboru:
115 V AC, 60 Hz / 230 V AC, 50 Hz
Pobór mocy: 5,2 VA
Bezpieczniki:
110 – 120 V AC: 400 mA zwłoczny
220 – 240 V AC: 200 mA zwłoczny
Wtyk zasilania: standardowy 3-pinowy IEC

Wymiary i Waga
Wys x Szer x Głęb:
88,2 mm x 482,6 mm x 270 mm
3,4“ x 19“ x 10,6“
Waga: 4,8 kg / 10,58 lbs

Polecamy